14.3.11

unemployed mia

Yes. Som ni förstått av tidigare inlägg så blev jag arbetslös för lite över en vecka sedan. Känner mig som en jävla looser. Som jag verkligen inte bör göra. Men iaf.. det är fan inte okej att vara Arbetslös.



Fick inte sparken iaf, TUR DET! Utan båda våra underbara butiker gick i konkurs. Och vi fick veta att det var på väg ner ca en vecka innan. Hade öppet några dagar till och sen (under tiden jag var hemma i sverige på semester) så var de helt plötsligt tvugna att klappa igen båda butikerna.. mitt på dagen då allt slutade funka. Butikstelen, internet och sedan kassasystemet. Och Ingen fick veta nått i förväg. Helt sjukt. Dåligt jävla avslut alltså.
Inte hört ETT ORD från högsta hönsen sen kanske för en månad sen. Förutom då detta JÄTTEROLIGA brev om att det går så dåligt att dom kanske måste stäng :(
Och så kommer den här skiten, och dom jävlarna Kontaktar oss inte ens?!?!



Som vi har jobbat, gjort kampanjer, tävlingar, haft sponsrade bloggare, fått massa stammisar och allmänt varit helt otroliga och dedikerade säljare. Fick se säljsiffrorna från dagen vi öppnade.. och det var ju inte nådigt! Så sjukt nöjd med allt jag gjort/sålt i butiken som säljare och sedan butikledare/daglig ledare. Fått så sjukt mycket erfarenhet och verkligen lärt känna mig själv av detta jobb. Och lärt känna otroliga människor som har förgyllt varje dag på jobb och utanför jobbet. TACK underbara människor! Och speciellt tack till Malin, vad fan hade vi gjort utan dig!?



Men.. till Ledningen av allt detta. allt som skett nu mot slutet är bara vidrigt och så galet OPROFFESIONELLT att jag dör. Hoppas ni kanske tänker tillbaks på detta nån gång och Inser hur idiotiska ni var och att man fan inte behandlar/drar skam över anställda ELLER ett så underbart varumärke/koncept som TSHIRTSTORE på detta vis! För än har vi inte fått höra ett ord från nån av dom. Den dagen...



Nämner inga namn, klankar bara ner på de oproffesionella människor som hade hand om detta här i norge, så fruktansvärt synd att det blev som det blev. Och jag hade aldrig skrivit detta om det hade skötts på ett snyggare sätt från er i ledningen..


Som slutkläm..
Önskar iaf alla Underbara Tshirtstorebutiker, anställda, frainchisetagare, ägare och skapare ALL LYCKA i framtiden med massa nyöppningar av butiker och att konceptet fortsätter sprida sig! Jag kommer alltid vara DEDICATED. Det kan jag lova. Tack för denna tid!





Så vad jag nu ska ta mig till är ännu oklart, fått några viktiga saker bortgjort så imorgon ska jag nog förhoppningsvis börja mecka om mitt cv och sedan kanske bege mig ut på slavmarknaden. Kanske SKALA BANANER!? Nej. Men vi får se vad som sker. Är sugen på klädbutik eller lager iaf. Time and effort will tell.



Over and out
// Mia

1 kommentar:

Unknown sa...

nu blir jag nästan lite ledsen i ögat hära! får ju reda på att ni varit i stora norrorten (hålan) luleå å inte fan säger nån nånting! detta känns INTE okej!!!

PEACE - The Big APPLE