16.3.11

Oh Oooh!

Yeah, slackerdag idag..eller jah. Defenitionsfråga om jag får säga det själv.
Klev upp ganska "tidigt" idag och föjde med Emm för å gå på Svenska Ambasaden. Epic fail på den, återkommer. Men iaf när vi ska hoppa på bussen dit så hoppar det också på 3 st biljettkontrollanter. Ingen big deal tänker jag, för har faktiskt ett månadskort.
Men så funkar inte fanskapet!! Hjärtat bultar extra hårt och paniken börjar överta mitt tidigare lugna och nöjda sinne.



För att: Har du ingen eller ogiltig biljett då är boten på typ SJUHUNDRA FACKING SPÄNN (OM du kan betala med kort on spot) Annas skickar dom en bot hem i brevlådan på NIOHUNDRA SPÄNN istället. Uhhhh. Mardrömmen. Råkat ut för det en gång tidigare.. och det räcker för mig. SÅN JÄVLA TUR VAR så hade jag hela plånkan med mig och i plånkan så hade jag kvittot från själva köpet av månadskortet. PUHH. Jag slapp undan bot. Hade jag inte haft kvittot hade jag fått bot. FYFAN!




Vi satte oss ner och pustade ut, Märk, med solbriller på hela tiden. Man hade ju fasen blivit blind utan solisar idag. Tillåmed i bussen!
Bussen utan några som hellst stötdämpare kör iväg mot målet vårat. Ambasaden.
Hoppar av och lyckades hitta dit. Emm skulle skaffa pass så fick fylla i massa papper å sen satt vi oss å väntade... och väntade och väntade. Sen kommer det fram att deras foto/fingeravtrycksmaskin INTE FUNKAR.. kanske funkar om ett tag så jah, ja som arbetslös och emelie som tagit ledigt väntar ju så klart ett bra tag till. Utan framgång. Sen säger dom att hon får komma nån annan dag å få en ny tid... toppen! Om hon inte hade behövt ta ledigt från jobbet för att göra det..
Beslutet sen blev att ist fara till sverige på lördag å fixa det. hur nice som hellst! Kan man ju handla billigt mat, gå på max osv. Så på lördag ska vi till Göteborg! WIHO! DOPE!

Sedan drog vi hem till emm å käkade å såg klart på Narnia 3 och sedan bärde det ut i solen igen. MED SOLBRILLER PÅ! :P Så tog vi en prommis till Cubaparken där D och Wadda var och railade. Sen kom Hani så drog vi ännu längre ner på stan och gick å fixade mitt bajsmånaddskort. Supernice :)

Såå.. conclusion. Alltså har jag fått gjort typ EN vettig sak idag.. i guess.

Hejja mig. Soft dag i solen iaf :)

Nu blir det ensamhemmakos då grabbarna är ute och filmar. Och är ganska så sugen på något sånt här! SKA FAN BAKA MUFFINS! MUMMAAAA!



Håller på att frysa ihjäl dessutom. Blir nog att se en film under dubbla täcken sen med mina varma muffins hahahah!

Puss

Inga kommentarer: