25.3.11

GREAT BALLS OF FIRE..?

WACK! bloggade ingenting igår.. trisst. Jag som har så mycke feta grejjer för mig? hahah!

Nä men jo. Igår satt jag hemma största delen av dagen och sökte jobb. Så på måndag blir att ringa/glida runt till alla jag har sökt å säga hej och lämna CV personligen!
Går inte till bemanningsföretag än. Jag och Sebastian låg och diskuterade det där igår.. om bemanningsföretag alltså.
Tänker direkt på Uppdrag Gransknings Om de svenska Utvandrarna. Ungdommarna som flyttar dit det finns jobbmöjligheter, Norge.
Ohmy. ser ni hela kommer ni fatta grejen. Citat från ett av ljushuvuderna i programmet
"ööh asså vi kan få sitta på Adecco i typ flera timmar utan att dom ger oss jobb, ibland får vi inget jobb alls"

Jah. JÄVLA IDIOTER! Inte fan är det så svårt att ta saken i egna händer och söka jobb utanför bemanning.. eller bara skriva in sig på alla bemanningsföretag.
Skaffa er några jävla ballar ist för att sitta å wajna.

Ja och seb kom iaf fram till detta:

Pros:
Man får ett jobb jävligt fort.
Det spelar ingen roll om man är helt bakom flötet.
Inga speciella meriter.

Cons:
Sjukt kortvariga jobb Oftast..inte alltid.
Är man retard och gör dåligt ifrån sig så får de ju ofta inte veta vad som gick fel utan slussas helt enkelt vidare till ett annat skitjobb.
SÄMRE lön än om man är direkt anställd av företag.
Man får ju egentligen inte riktigt "visa vad man går för" när det är via bemanning.


Bara my opinion om detta nu! så ni får tycka vad ni vill.



Och såhär såg stekarn ut igår i solen! yeee.

Käka middag uppe i Torshov med Hani och sedan var det Emelies löshår som stod på schemat. Tog bara två timmar! FETT? Japp.. ändå 3e gången jag gör det nu :) nöjd tjej.
Till skillnad från emm så har ju jag turen att få löshåret fixat av EN FRISÖR. Emelie her self alltså... wiho!

Kom hem vid 00 tiden, hoppa in i duschen å sedan koooos med bästa älskling seb!


PEYZ

2 kommentarer:

hanne sa...

ÄLSKAR DEN DÄR RINGEN!!!!

Elin Mariah sa...

YEAH! Glitter is the shit ibland.