21.7.10

folk alltså.

Ännu en dag i storstaden Oslo som egentligen kanske inte är så stor.
Började dagen med att knappt ta mig upp ur sängen, täcket och kudden kändes sådär ovanligt behagliga mot min kropp.
Kan också bero på att jag skulle kliva upp för att jobba på Kiwi.
En lagomt stor matbutik i en lagomt stor tattig galleria ca 800 meter från där jag bor. Soft iofs och riktigt sköna medarbetare.
Men. Jag vet inte vad det är.. om det är oslofolk allmänt eller bara det att det är en mataffär då helt vanligt folk har en tendens att bli så fruktansvärt hemska, elaka och vidriga.
Har fått ta så sjukt mycket skit idag för att jag råkar vara ny på jobbet och inte hunnit lära mig exakt Allt i detalj.
Okej att folk är stressade och blir lite less om det tar lång tid å fixa skit i post/bankhelvetet vi har.. men när folk som står i kö bakom börjar tränga sig fram och skrika och fråga om jag är dum i huvudet för att jag försöker hjälpa en annan kund (som också står och skriker) och jag samtidigt pratar i telefon med chefen som förklarar för mig hur jag ska gå till väga.. klart fan man inte jobbar snabbare. Behöll lugnet och var fortsatt trevlig.
Men jag höll på att smälla av. Var så förbannad och stressad att jag höll på att börja grina då tredje svinförbannade kunden kom.
Folk kan vara så äckligt otrevliga här så det finns inte. Finns ingen medkänsla hos folk och att oj, det är klart det går sakta då hon är ny. nej.

Folk alltså. jävla idioter det finns.
Min dag på jobbet sög idag.

Hahah. Säger bara fu. Hänget på ljugarbänken i förrgår. Emma, Hanna, jag och fina Emelie är fotograf.







Men försöker peppa nu upp å ska hoppa i duschen en sväng för imorgon ska jag jobba på underbara Tshirt Store. Öppning för första gången imorgon, hoppas det går smoooth. Vilket jag tror det kommer göra.


Natti till alla bra och puss på Sebastian.

Inga kommentarer: